Retur- & återbetalningspolicy
På Fluffi™ strävar vi efter högsta kundnöjdhet, därför erbjuder vi en "ingen krångel"-policy med 30 dagars returrätt.
Returer
Om du av någon anledning vill returnera din beställning, kontakta oss så hjälper vi dig gärna! När vi mottagit din förfrågan via e-post kommer vi att skicka dig returadressen. Observera att du själv ansvarar för att paketera och skicka tillbaka varan till oss på ett säkert sätt.
När du returnerar din beställning, se till att det har gått max 30 dagar sedan du mottog den och att varan är oanvänd, i sitt originalemballage och i samma skick som när du fick den.
Skador och problem
Kontrollera din beställning vid mottagandet och kontakta oss omedelbart om varan är defekt, skadad eller om du fått fel produkt. Vi hjälper dig att lösa problemet så snart som möjligt.
Undantag / ej returnerbara varor
Vi erbjuder inte återbetalningar på grund av leveranstider. Information om våra leveranstider finns både på produktsidan och på vår fraktpolicy-sida. Om du inte vill behålla varan efter att du fått den, kan du returnera den för en återbetalning.
Byten
Om du vill byta en vara är det snabbast att returnera den du redan har. När returen godkänts, kan du göra en ny beställning för den vara du vill ha.
Europeiska Unionen – 14 dagars ångerrätt
För kunder inom EU gäller 14 dagars ångerrätt, oavsett anledning, enligt distanshandelslagen. Om du vill returnera en beställning måste varan vara i samma skick som när du fick den – oanvänd, med etiketter och i sitt originalemballage. Du behöver också kvittot eller ett bevis på köpet.
Återbetalningar
Vi meddelar dig när vi mottagit och inspekterat din retur, och låter dig veta om återbetalningen godkänts.
Om den godkänns kommer återbetalningen att ske via din ursprungliga betalningsmetod inom 14 arbetsdagar. Observera att det kan ta lite tid för din bank eller kreditkortsföretag att behandla och bokföra återbetalningen.
Om det har gått mer än 30 arbetsdagar sedan din retur godkändes och du fortfarande inte har fått din återbetalning, vänligen kontakta oss på vår kundtjänst: support@fluffi.com.
Om produkten har förlorat i värde (t.ex. om den är repad, smutsig eller trasig) kommer en avgift att dras av från din återbetalning.
Avbokning av beställning
Om du vill avboka din beställning, meddela oss inom 4 timmar från det att beställningen gjordes. Begäran om avbokning som kommer efter denna tidsram kommer inte att godtas.